Saturday, December 8, 2007

Nu har jag äntligen lite tid och ork :)

Först vill jag tacka min hemlige vän!Paket nr 2 var underbart!Fick 4 nystan drops alpacka i en ljuvlig vinröd färg som drog lite åt blålila,en nystan av ett lika ljuvligt garn som heter opera,vinrött med lite "tussar" av annat garn i.En bok som heter Någonting bättre är redan på väg av Maria Scherer,kan ju konstatera att min hemlige vän läst på min blogg.Och till sist så fick jag ett anteckningsblock.Alpackan kommer att bli en sjal,jag har ett mönster som jag länge velat göra men har inte kunnat bestämma mig för vilken färg men nu vet jag.Den ska jag börja med till jul.Opera garnet blir en halsduk till min svarta jacka.

Det har hänt en hel del,jag har tagit många beslut.
Jag har bla annat sagt upp mig,fått nytt jobb 100% fast trots att jag ännu inte har körkort,jag har fått tjänste cykel med dubbdäck och reparationssats och cykelpump!Jag ska jobba med ett av våra omvårdnadsteam här i stan...ok ute på landet då.Jag vet att de vill ha mig och väntar på på att jag ska börja där.Det känns kanon bra.
Jag har legat totalt däckad av ett enl doktorn elakt virus.Det är tur att jag har så duktiga och rediga barn,det har jag.För de fick göra allt här hemma då jag inte orkade ett dugg.Har i samband med detta konstaterat att jag måste sköta om mig själv lite bättre och inte köra totalt slut på mig själv.Tror det dock blir bättre i samband med att jag byter jobb.

På stickfronten har det inte blivit mycket,har inte ens orkat sticka sockar och då är det illa!
Min hemfärgade långkofta i röd,turkos och lila är färdig har till och med virkat runt den!En sjal med hjärtan är gjord och levererad.2 par julklappssockar är färdiga nr 3 har jag tån kvar på.En barntröja med katter på ska jag sy ihop och sy i knappar så är den färdig.
Åh lapptäcketena jaa...det ena är färdigt till 3/4 delar ,det andra tillklippt får se om jag orkar och hinner nu när jag ska byta jobb.Ligger efter en del då jag blev sjuk men det ordnar sig alltid.

No comments: