Tuesday, May 13, 2008

Mina monkey plus lite annat....

Det har inte blivit så mycket stickat då barnen och jag varit till Skåne på läger.Hade tänkt att sticka på tåget men det var ju ett sk snabbtåg och det gungade VÄLDIGT så jag fick tyvärr en mycket åksjuk son.Väl framme hade vi helt underbara dagar med mysiga barn och bra aktiviteter.Sedan har vi gjort iordning vår balkong också.

Har gjort en sjal till barnens farmor då hon har fyllt år och dottern "Lotta" hade stickat ett par sockar åt farmor och sonen"Nisse"hade gjort ett halsband med matchande örhängen.Farmor blev jätte glad.

Annars så håller jag på med en kofta,fick ju lägga bort den ett tag då jag gjorde sjalen men nu så håller jag på med den.Färgade lite sockgarn i dag...ja jag vet att jag har sockgarn men jag kände för det!Ville göra nåt kul och ladda batterierna då jag vet att mötet med familjerätten närmare sig.Puh!

Åh Lamarian jaa den ska jag göra men den kommer jag att börja med när allt med familjerätt,advokater,EX mm är färdigt...hoppas kunna börja på den till min 40års dag i juni.Ja jag lever på hoppet:)

Jag är ju en av ledarna för socksticknings stämman i värmland nu i sommar och min mor har varit så nyfiken och intresserad av detta så idag så ringde jag henne och frågade om hon ville ha kursen i födelsedags present av mig om det fanns platser kvar.Hon fyller i juli.Jag har inte hand om anmälningarna!Det blev tyst i telefonen och sedan kom det jag har inga tunna strumpstickor!Det lovade jag att fixa åt henne. Jag har ju bla i julklapp gett mamma sjalsgarn och trästickor och gissa om hon har fått smak på trästickor så hon ska få stumpstickor till morsdag i trä givetsvis.
Må så gott alla.

No comments: