Sunday, November 1, 2009

Lotta skriver om sig själv och Hemlis 6


Hejsan.
Jag heter Sofia och är dotter till Ulrika.Här på bloggen kommer jag att gå under namnet Lotta.Jag är 15 år och bor med min lillebror och mamma.
När jag inte stickar så älskar jag att vara ute i skog och mark.Mitt stora intresse är musik.Jag spelar tvärflöjt samt piccolaflöjt i Mölndals paradorkester.Jag gillar även hästar och håller på med ponnytrav,förut har jag ridit.Är en ganska pysslig tjej.
Jag har bestämt mig för att var med i Hemlis 6 och här kommer svaren på frågorna
1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Gillar tunna sockgarner mest men de flesta garner går bra.
2. Vilka är dina favoritfärger?Lila och blå
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?Limegrön
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)Bambu eller trä,sort spelar ingen roll.Drömmer om Knit-picks strumpstickor...
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?Jag har stickat sedan jag var 7år och är väl mittemellan.
6. Dricker du kaffe? Te?Jag dricker te.
7. Är du allergisk mot något?Gräs,pollen
8. Vilken slags musik tycker du om?Blandad pop
9. Favoritgodis?Surisar eller salt lakrits
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)Teckning,göra halsband,broderar
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...Sockar tycker jag är kul,föredrar att ha ett diagram att följa.
12. Prenumererar du på någon sticktidning?Nej men mamma köper Simly knitting som jag läser.
13. Har du något drömprojekt på önskelistan?En mössa,lila med flätor finns på drops.Lila och vita norskvantar,selbuvotter vill jag ha.
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Ja och mitt handledsmått är 15cm.
15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?Ja
16. Stickar du sockor?Ja.
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)40-41.
18. När fyller du år?16 mars
19. Stickar du med pärlor?Har aldrig gjort men vill prova på.
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)Jag läser/ lyssnar på Fantasy.Jag har dyslexi så jag föredra att lyssna på talböcker.
Detta var lite om mig.
Ha det//Lotta

No comments: