Wednesday, April 8, 2009

Dottern jaa...

Min dotter var och spelade med paradorkestern på en invigning i Kungsbacka(Hede).
Kommer hem och säjer glatt -Mamma kungen var på invigningen!Han kom in i vårat rum och pratade med oss.Vad kul svarar jag.Vad sa du då?
Jag sa Hej svarar hon.Va??Jo kungen sa hej när han klev in i rummet och då svarade jag hej tillbaka!
Så alltså gott folk min dotter har pratat med kungen!

Jag har skickat paket både till min hemlige vän och garn och choklad byte.Detta gjorde min dotter IGÅR på väg till konfirmationen och jag vet att det ena har i varje fall kommit fram!Posten kan alltså vara snabb.Paketen skulle uppåt landet så de hade ju en bit att färdas.

PÅ stickfronten så har jag gjort färdigt min röda linsjal,2par beställningsockar och en sjal till.
Just nu har jag en födelsedagssjal på g,den är strax färdig troligen i kväll...kanten virkar jag nog på bussen till jobbet.
Längtar att få börja med halvvantarna jag fick av min hemlige vän.
Jag har även mutat kameran och datorn så att de ska sammarbeta med mig så här gott folk kommer lite bilder!
Halvvantar från hemlis.Linsjalen är riktigt röd inte som här på bilden cerise.Kristinas sjal är stickad i hemfärgat sockgarn och kanten runt är virkade i Drops alpacka.Mönstret är samma som Linsjalen.Till sist så kommer en bild på sockar.

No comments: