Wednesday, April 8, 2009

Ett samtal betyder så mycket.

Som ni vet så har jag haft..har det lite tufft och nu en period har det varit väldigt mycket både privat och på jobbet.På jobbet har vi fått några nya medarbetare som har blivit omplacerade pga att de lägger ner Trygghetsjouren-larmet.De som har kommit till oss är toppen tjejer!Men som sagt var det är nya personer som man ska lära känna,lära sig arbeta med,det har gått jättebra.
Jag har väl inte mått så bra,jag har fixat jobbet men varit mycket trött och sliten.

Så nu har jag varit ledig med barnen ett par dagar då ringer telefonen.Det var SusanneH en av de nya tjejerna.Vi har pratat en hel del då vi båda har jobbat natten och jag vet ju vilken jobbig omställning det är från att jobba natt och gå över till dagen.Inte bara dyngsrytmen utan från att vara en lite grupp på natten och plötsligt ha 40 medarbetare!Puh säjer jag bara.
Hon ville bara höra hur det var då hon tyckt att jag sett sliten ut och hon var orolig för mig.

Ni ska veta att det samtalet värmde,en tjej som jag har känt i ett par månader ringer för att fråga hur jag mår!Tack SusanneH det samtalet var guld värt!Att du brydde dig om lilla mig.

Sen har jag ju mina otroligt underbara vänner Veronica och Irene som alltid finns för mig och förser mig med ljuvligt garn:).Jag saknar er verkligen!
Ett tack till Anette också som lyssnat.
Och även till er alla andra där ute som förgyller min tillvaro.
Må så gott.

No comments: