Monday, July 13, 2009

Färdiga saker +födelsedagspresenter.

Först kommer Majas mössa. Jag är väldigt nöjd med den förutom att jag tog fel stickor så den blev för liten åt mig men jag tror den passar Maja perfekt.
Har gjort färdigt Monicas födelsedags sjal,färgen kommer inte till sin rätt på datorn men den är ljuvlig.Monica satt bredvid mig då jag satt och stickade,hon satt och klappade på garnet och tyckte det var sååå mjukt och färgen var underbar! Mm svarade jag :)Det ska bli intressant att se hennes min då hon får den.
Hade besök av Irene och Göran,det var så kul att träffa goda vänner!
Jag fick födelsedagspresenter också! Denna underbara ängel som heter Angel of friendship, det värmde Ett stort TACK!
Fick även 5hg entrådigt ullgarn att färga själv...gissa vad jag ska göra om 2 veckor då jag går på semester ;)

Annars håller jag på med ett par sockar från hmm korgen har gjort 1 1/2 så snart är de färdiga.
Jag börjar skymta botten på korgen hurra!Kvar är dotterns kofta men eftersom hon nu är bort 3 veckor så får den vänta. Sen är det Sallys kofta ,sonens tröja den räknar jag på sen är korgen tom!Ok jag ska göra om min kofta ,den jag gjorde förra året som blev så stor att jag behövde tältpinnar till.Den är upprepad och garnet ligger och väntar men den ska jag göra för den vill jag ha.
Har också fått div beställningar som jag kommer att sticka emellan med men inte börja på nåt nytt till mig förrän korgen är tömd...hoppas jag men man kan ju bli frestad,men jag ska stå emot den ;)

Må så gott alla där ute.

No comments: