Saturday, October 17, 2009

Livet jaa



det går vidare,jag söker jobb så det har väl inte blivit så mycket stickat mer än sockar.Det är ju som sagt var perfekt stickning på spårvagn,bussar och när man sitter och väntar på anställningsintervjuer.Ska iväg på fler intervjuer men just nu är jag ganska kluven...ska man vara kvar i kommunen som vikarei-jag har förtur till alla vikariat som kommer ut men jag får inte tacka nej utan är tvingad att tacka jag till det jag får...eller ska man söka sig till privata sektorn...har fått ett mycket interessant erbjudande så jaa det tål att tänkas på...Hade ju inte tänkt att börja om bara så där men nu är jag tvingad till det så då får jag väl göra det bästa av situationen och fundera på vart jag vill vara och göra.

Har fått paket från min choklad och garn vän.Tackar!Det var ett underbart paket med garn och mönster till tovade vantar och färgen var givetsvis röd!Tänkte jag skulle börja med de i helgen ska bara göra sista tån på sonen socka.Sonen har på 9 månader gått från skostorlek 39 till 43 så han behöver verkligen nya sockar.
Har gjort en halsduk-sjal åt mig själv och även en mössa.
Glömde ju ,jag har ju varit på Nalle stickning.
Jättebra kurs ,roligt och trevligt.Lärde mig en hel del som jag har användning för i framtiden.Det blev dotterns nalle som fick en tröja,jag ska bara sy i knappar innan han blir fotograferad i den.
Ska nu sticka färdigt sonens sockar.
Må så gott alla där ute.

No comments: