Tuesday, April 1, 2008

Bilder nähä ...

Det blir det inga tyvärr.Jag och mina barn har köpt en ny digitalkamera...Ja hmm jag och kameran är inte överens,sonen ska få fixa det i kväll.Bilderna är kvar i kameran och datorn talar om att det inte finns några bilder i den men jag ser dem i kameran.Åh man kan få gråa hår på mindre men som sagt var allt löser sig tids nog.

Påskhelgen var bra,hade som sagt var ett påskägg som var packat med omsorg jaa.Nåt mer säjer jag inte om det men jag blev glad.
Sen hade jag ju trevligt besök av Veronica och Carina och fick garn och klappa på och skumgummipuzzel att spänna ut sjalar på.

På kvällen monterade jag mitt nya vardagsrumsbord och är helnöjd.Satt i mina "ganska"nya stickfåtölj vid mitt nya bord med en stickning och en cafelatte och mådde som en prinssessa!

På stickfronten så har jag gjort sockar,vanliga och ett par Monkeys,och börjat på ett par nya vanliga då sonen beställde ett par.
Sonens tröja har legat nere då barnen varit hos pappa under påsklovet och jag inte kunde mäta på honom.
Annars på gång är ju sjalen Lamaria och jag har börjat och jaa ripat och börjat och ripat...
Garnet jag har valt är ett cerist lingarn jag fått av Veronica.Tror nog att det blir bra bara jag kommer igång.
Sen har jag börjat..jaja vet att det är mycket men som sagt var sonens tröja har jag inte kunnat sticka på och sockar har jag som buss-stickning fram och tillbaka till jobbet och Lamaria jaa...
Jag har alltså börjat på en kofta i Fabel Drops mönster 3-107 men jag gör den i röd-brunt.Jag förälskade mig i koftan och jag hade mycket beslutsångest om jag hade råd och iså fall vilken färg men till slut bestämde jag mig att jag skulle ha den.

Dottern har börjat på ett par nya socker och hon talade om att hon inte hade lust att göra vanliga utan ville göra med mönster.Så nu har hon börjat med ett par Monkeys,hon satt igår och memorerade mönstret och började på de.Efter en stund sa hon jag behöver göra 3 sockar eller hur?Undrade vad hon menade och hon svarar jo innan man lärt sig mönstret så blir det ju stort och ojämt så den första får jag väl troligen repa upp och sticka en gång till.Ja vad säjer man,ofta så stämmer det så vi får väl se vad som händer men stickar med liv och lust det gör hon.

Just nu går vi och väntar på helgen då vi,jag+barnen och Veronica ska åka till Grötö över dagen.Det ska bli så kul!
Hoppas jag snart kan visa lite bilder.

No comments: