Thursday, August 21, 2008

Funderingar+lite annat.

Nej jag är inte deprimerad,har ej heller gått med i nån sekt så ni behöver inte bli oroliga.Jag mår ganska bra faktiskt.

Jag satt i mitt kök och visste att jag borde skrapa och måla mina köksstolar...men det kände jag inte för alls och ingen lär ju göra det åt mig och vad gör det om de blir målade en annan dag?Jag tänkte njuta av tillvaron,man vet aldrig vad framtiden har i sitt sköte.Två personer hemifrån i samma ålder ,med barn har hastigt under sommaren hastigt ryckts bort,dottern klassföreståndare/magister också i samma ålder har hastigt blivit allvarligt sjuk.Så ja man får sig tankeställare vad som är viktigt.Sen vet jag att det kommer en höst och nu måste jag ju sätta in nya klassföreståndaren i vilka som är dotterns problem,dyslexin, men som hon sagt till den nya läraren.Det blir inga problem mn jag stavar som en kratt och ibland ser jag inte vad jag själv skrivit!Hon är ärlig och näe det blir väl inga problem men vissa saker bör han ju få reda på.

Sen vet jag att jag i september själv måste välja vilken väg jag ska gå.Har kommit till ett vägskäl och måste välja om jag ska ta till höger eller vänster..det enda jag vet är att denna stig jag nu går på vill jag inte fortsätta på.Det är inte snällt mot mig själv eller mina barn.Vi är värda mer och vi kommer att klara oss själv om så är ,det gör vi ju i dag även om det kostar på ibland.
Jag tänker koppla av mer,inte ha så många måsten.Det räcker med de måsten man måste ha,jobb,betala räkningar och mat på bordet och tak över huvudet.Vi ska göra lite mer spontana saker och njuta av varandra och vara rädda om oss.

När jag satt och funderade vad jag skulle göra så kom posten med paket från Agneta!Tackar! Mycket trevliga saker innehöll det som ni ser.Ok jag hade mina funderingar ang det neon gula opalen men det kommer att bli stallsockar åt dottern och ev halv vantar få se vad räcker till.Hon har ju en reflexjacka då hon rider så då matchar vi.:)
När jag klappat färdigt så bestämde jag mig för att städa mitt garnskåp...nä ni får inga bilder från det :)
Rensade ut alla små snuttar och div garn jag aldrig kommer att använda+en del singel nystan.
Dessa kommer att få ett nytt hem hos Ingrid till div friform.
Konstaterade att jag har en hel del sockgarn.Nähä säjer ni nu.Men som ni vet så gör jag av med sockgarn så periodvis kan det vara ganska tomt på den hyllan.Under städningen så hittade jag 4 härvor ofärgat sockgarn...Nu hade sonen kommit hem så jag frågade om han ville färga lite garn.Jo det ville han om det inte var svårt...

Som ni ser så är han i full action.Tyckte det var toppen kul.Här hållar han på med sitt egna sockgarn.Han färgade av hjärtans lust och när de fyra härvorna var slut så frågade han om jag inte hade mer garn...det fanns ju faktiskt färg kvar!Färgen är Herdins,kool-aiden har jag sparat:)Han fick då ta den grå härvan entrådigt ullgarn jag fått av Agneta.

Han hade kul vill jag lova!


Dessa 2 härvor är riktig röda och orange och lila i verkligheten.



Den nedre är ullgarnet.




Och till sist hans eget sockgarn.Nu väntar han bara på att det ska torka så att han kan nysta det så att mamma kan sticka sockor åt honom.Vi hälsar att är någon intresserad av att BYTA tills sig nåt av garnerna så hör av er.Det enda han inte byter är sitt eget.
Det var så kul och se honom hålla på,han hade koll på vilka skålar som varit i micro och hur många gånger.Det var så skönt att ha lite egen tid med bara ett barn,dottern var i stallet.Han var så lycklig över att han kunde göra nåt så vackert som han sa.Till sist så hälsade han mig att det bara var att säja till när jag köpt mer ofärgat sockgarn så skulle han färga det åt mig!Bra att veta.Sa då att vi för nog sticka upp lite av det jag har men det trodde han inte var något problem då julen närmade sig och jag brukar ge bort sockar.
Ska nu till affären med sonen och köpa bänkpapper.Må så gott.





No comments: