Tuesday, August 12, 2008

Stickträff på Svenshults bygdegård.











Jag ska ärligt erkänna att det var en del fjärilar i magen innan jag kom dit.Hmm jag kände jaa-Himmel ska jag lära ut stickning ...men det kan jag inte...jaa självförtroendet var inte på topp men det gick.




Jag har träffat underbara människor och jag vet att jag har lärt er nåt!Det kändes jätte bra och var jätte kul.Jag lärde ut den "klassiska sockan och klassiska hälen" och delade med mig av mina tips och erfarenheter.Det var så roligt att få ta del av all den kunskap och erfarenhet som fanns där.Sen hade vi garnaffärer som var med bla Stick och sy,Zick-zack och Garnhärvan så gissa om det klämdes och klappades på garn hela helgen!Nja nåt nystan följde med folk hem.Själv körde jag bytes handel,stickade på sockar i egenfärgat garn och en del gillade mina färger och klappade på den mycket :) och eftersom jag hade mer härvor hemma så har jag gjort byteshandel.Så nu kommer endel att få garn i brevlådan.Jag har skickat till Agneta,Kine,Anna-Maria och Jennie kommer det till.Har jag nu glömt någon så maila mig.Annette på Garnhärvan-Jag är på gång.
Till sist så har jag en kommentar från min son.När vi åkte hem till Göteborg så fick jag ju packa lite garn i hans resväska.Han packade upp den och garnet la han i soffan och står och tittar på det säjer sedan -Åh mamma vilka underbara garner!och vilka vackra saker du kommer att göra av dem!Han vet vad en mamma vill höra.

No comments: