Sunday, August 17, 2008

Minnet är ganska bra men kort...


Innan jag gick på semester så frågade mina arbetskamrater om vi skulle gå Rosa Steget.Inga problem visst hängde jag med på det,jag hade ju semester när det var så visst.En vänlig arbetskamrat ringde på fredagen 15/8 och påminde mig att vi skulle gå den 16/8!

Jag är tacksam att hon ringde för jag hade totalt glömt bort detta.Fanns inte alls i mitt minne:)Barnen och jag åkte in med resten av sällskapet från jobbet.Barnen fick faktiskt välja om de skulle med eller vara hemma.Vi gick de 8km som loppet var och vi såg mycket av Göteborg på vår promenad och vädret var perfekt så det var en toppen kväll.Idag har vi tagit det lugnt.Dottern har tillbringat dagen i stallet med en kompis och sonen och jag har pysslat och lagat mat tillsammans.Han har gjort tzatsiki och varit med och grillat lax.Ja han är en gourme´.


Har också varit och tittat på KarMa,en underbar affär!Där kommer jag att handla,klappade på en hel del trevliga garner...


På stickfronten har jag gjort färdig ett par muddar som legat ett tag men nu är de som sagt färdiga.Annars väntar jag på "nystarten" av min kofta.Nästa söndag börjar vi igen Maria och Johanna eller hur?

Imorgon börjar skolan och jag thar en veckas semester kvar!Tänkte ev sy gardiner och skrapa-måla stolar om jag känner för det vill säja ;)

Ska nu sätta mig i fåtöljen och må gott.God kväll på er.

No comments: