Thursday, August 27, 2009

Överraskning från Anette.

Överraskning från Anette.
Julklappsockar.Mönstret är Suger Maple.
Jag föreslog namn på en kaka som Anette undrade vad vi ute i landet kallade.Den har tydligen väldigt många namn men i mitt hem har den alltid hetat Tant Mary´s kaka.Annette gillade namnet och skickade en överraskning åt mig!Tusen tack!

Annars är allt som vanlig.Jag har börjat jobba...ja jobbet var kvar...och det var lika tungt som vanlig men det är lugnt jag fixar det har en del bra medarbetare så vi löser det nog :)
Har en son som trivs kanon i skolan och det känns så underbart!Han har fått mycket kompisar och är glad och go och busig igen!
Dotter´n börjar planera för gymnasiet vart hon ska gå och så,vad hon vill bli har hon varit säker på de senaste åren.
Jag börjar få grepp på saker och ting och orkar se lite mer framåt än bara ren överlevnad som det har varit de sista åren,med andra ord så börjar jag må gott och njuta av livet igen.

På stickfronten går det framåt.Har gått med i skördebloggen,har ju som sagt var en del julklapps sockar och vantar att göra och det är ju perfekt buss stickning då jag åker till jobbet.
Nu ska jag åka ner till stan och uträtta div ärenden.
Må så gott alla där ute ,det tänker jag göra!

No comments: